HomeDiagramsDatabaseMapsForum About
     

Go Back   SkyscraperPage Forum > Regional Sections > Canada > Québec


Reply

 
Thread Tools Display Modes
     
     
  #41  
Old Posted Mar 2, 2006, 2:17 AM
MaThQc's Avatar
MaThQc MaThQc is offline
Registered User
 
Join Date: Dec 2005
Location: Paris, France
Posts: 1,734
Explosion sur cette ligne... sérieusement, rare qu'on était plus de 10-15 au métro Vendôme à l'attendre.
__________________
Blogue : http://mathieu.quebecmetro.qc.ca/

Ville de Québec / Quebec City : 532,329 hab/inhab. (2001)
Région de Québec / Quebec City Area : 1,064,047 hab/inhab. (2001)
Communauté métropolitaine de Québec / Greater Quebec City Area : 717,600 hab/inhab. (2005)

Québec est un gros village. Pour vo$ campagne$, c'e$t un trè$ gro$ avantage.

Québec, ville différente, fière de sa différence, la plus ouverte sur le monde et l'immigration au Québec.
Reply With Quote
     
     
  #42  
Old Posted Mar 2, 2006, 5:16 AM
Kilgore Trout's Avatar
Kilgore Trout Kilgore Trout is offline
菠蘿油
 
Join Date: Jul 2001
Location: hong kong / montreal
Posts: 6,131
really? quand ça départ de la station vendôme c'est toujours plein. j'ai des amis qui habitent par là (sherbrooke/old orchard) donc j'y vais souvent.
__________________
¯\_(ツ)_/¯
Reply With Quote
     
     
  #43  
Old Posted Mar 2, 2006, 3:31 PM
-BL-'s Avatar
-BL- -BL- is offline
Demi-tour
 
Join Date: Oct 2004
Location: Villeray
Posts: 2,009
Québec, la ville canadienne comportant le plus de kilomètres d'autoroutes par habitants

http://radio-canada.ca/nouvelles/reg...omobiles.shtml

C'est à se demander s'il y a de l'espoir pour mon ancienne ville...
Reply With Quote
     
     
  #44  
Old Posted Mar 2, 2006, 4:25 PM
malek's Avatar
malek malek is offline
BANNED
 
Join Date: Jan 2005
Location: Montréal
Posts: 8,185
SNC boss backs bid by Bombardier
Suggests no tenders for metro contract

NICOLAS VAN PRAET, The Gazette
Published: Thursday, March 02, 2006

SNC-Lavalin chief executive Jacques Lamarre, whose company manages three of Montreal's commuter train lines, suggested yesterday the Quebec government should short-circuit the tender process and award Bombardier Inc. the contract to supply $1.3-billion worth of new subway cars for the Montreal metro.

SNC has won all but one of the global mass-transit projects listed on its website through open bidding, an official with the Montreal engineering company said. The only exception was a contract in Beijing.

But Lamarre said the Quebec government has the duty to put aside a public tender process if doing so means it can help develop home-grown industry.

"It would be terrible not to develop local businesses in going to tender," Lamarre told reporters after a speech to members of the Conseil des relations internationales de Montreal.

"Bottom line, if it doesn't develop local businesses, it's not good. (The government) would be better of treating this in an honest and direct way, and to do it really within the context of the long-term development of local businesses."

Lamarre said the government has to create jobs.

Laurent Beaudoin, chairperson and chief executive of Montreal-based Bombardier Inc., the only train carbody maker headquartered in Quebec, last week defended the idea of giving Bombardier the contract without tender, arguing such one-on-one deals are not uncommon.

French-based energy and

transportation company Alstom, which had a train plant in Point St. Charles until 2003, has called for bids. The company has a strong presence in the province it says justifies a crack at the contract. Alstom lost a contract to Bombardier two years ago to build commuter trains for Montreal's regional transportation agency.

The Quebec government has the right to bypass the open tender process and pick any supplier. Former Quebec economic development minister Claude Bechard, who holds a new cabinet post as of this week, has said he wants the contract to go to Bombardier, which has a rail plant in Bechard's riding.

Lamarre noted that many governments worldwide deliberately bolster their local companies by awarding them government procurement contracts directly.

"So, why not Quebec?"

SNC spokesperson Gillian MacCormack said it is very common in the engineering and construction business for repeat clients to approach SNC directly and ask them to handle a new project instead of opening the contract to bids.

Bombardier won the initial contract to build the 336 metro cars, in the early 1970s.

Montreal's transit authority and Transport Quebec have said they could begin accepting bids for the replacement cars in 2007.

nvanpraet@thegazette.canwest.com
© The Gazette (Montreal) 2006
Reply With Quote
     
     
  #45  
Old Posted Mar 2, 2006, 4:39 PM
MaThQc's Avatar
MaThQc MaThQc is offline
Registered User
 
Join Date: Dec 2005
Location: Paris, France
Posts: 1,734
Quote:
Originally Posted by -BL-
Québec, la ville canadienne comportant le plus de kilomètres d'autoroutes par habitants

http://radio-canada.ca/nouvelles/reg...omobiles.shtml

C'est à se demander s'il y a de l'espoir pour mon ancienne ville...
Je me console par le rapetissement de 4 à 2 voies pour le Blvd Champlain, et de 4 à 2 aussi sur Dufferin montmorency à cause de la Promenades Samuel De Champlain.

Je me rend compte que l'idée de l'Escalier aurait été super dans ce cas-ci....
__________________
Blogue : http://mathieu.quebecmetro.qc.ca/

Ville de Québec / Quebec City : 532,329 hab/inhab. (2001)
Région de Québec / Quebec City Area : 1,064,047 hab/inhab. (2001)
Communauté métropolitaine de Québec / Greater Quebec City Area : 717,600 hab/inhab. (2005)

Québec est un gros village. Pour vo$ campagne$, c'e$t un trè$ gro$ avantage.

Québec, ville différente, fière de sa différence, la plus ouverte sur le monde et l'immigration au Québec.
Reply With Quote
     
     
  #46  
Old Posted Mar 2, 2006, 5:04 PM
-BL-'s Avatar
-BL- -BL- is offline
Demi-tour
 
Join Date: Oct 2004
Location: Villeray
Posts: 2,009
Quote:
Originally Posted by MaThQc
Je me console par le rapetissement de 4 à 2 voies pour le Blvd Champlain, et de 4 à 2 aussi sur Dufferin montmorency à cause de la Promenades Samuel De Champlain.

Je me rend compte que l'idée de l'Escalier aurait été super dans ce cas-ci....
Oui mais ils ont lancé le prolongement de l'autoroute du Vallon. On enlène une virgule pour rajouter un paragraphe complet...
Reply With Quote
     
     
  #47  
Old Posted Mar 2, 2006, 5:18 PM
MaThQc's Avatar
MaThQc MaThQc is offline
Registered User
 
Join Date: Dec 2005
Location: Paris, France
Posts: 1,734
J'avoue.
__________________
Blogue : http://mathieu.quebecmetro.qc.ca/

Ville de Québec / Quebec City : 532,329 hab/inhab. (2001)
Région de Québec / Quebec City Area : 1,064,047 hab/inhab. (2001)
Communauté métropolitaine de Québec / Greater Quebec City Area : 717,600 hab/inhab. (2005)

Québec est un gros village. Pour vo$ campagne$, c'e$t un trè$ gro$ avantage.

Québec, ville différente, fière de sa différence, la plus ouverte sur le monde et l'immigration au Québec.
Reply With Quote
     
     
  #48  
Old Posted Mar 2, 2006, 8:11 PM
Dirt_Devil's Avatar
Dirt_Devil Dirt_Devil is offline
Registered User
 
Join Date: May 2003
Location: Quebec City
Posts: 888
Mon père a fait un accident de voiture ce matin en se rendant au travail sur le boulevard Champlain justement....il roulait tout bonnement pi ya un femme (jvx pas etre sexiste du tout ) qui roulait à sens inverse qui a manqué un tournant pi elle est passé de l'autre côté du terre-plein et mon père a foncé dedans...quand même chiant !
__________________
- La blonde dit: regarde Jean comme ces chevals sont beaux!

- Jean: Mais voyons ce ne sont pas des chevals, ce sont des chevaux

- La blonde: ahhh bon!...pourtant sa ressemblait a des chevals
Reply With Quote
     
     
  #49  
Old Posted Mar 2, 2006, 9:28 PM
Kilgore Trout's Avatar
Kilgore Trout Kilgore Trout is offline
菠蘿油
 
Join Date: Jul 2001
Location: hong kong / montreal
Posts: 6,131
re. bombardier: honestly, i'm all for creating local jobs... but not at the expense of quality. for all i know, the metro cars bombardier makes could be the best in the world. but at least take a look at the competition, rather than risk a fleet of metro cars plagued by maintenance problems.
__________________
¯\_(ツ)_/¯
Reply With Quote
     
     
  #50  
Old Posted Mar 2, 2006, 9:39 PM
malek's Avatar
malek malek is offline
BANNED
 
Join Date: Jan 2005
Location: Montréal
Posts: 8,185
Bombardier is number one worldwide for a reason.
Reply With Quote
     
     
  #51  
Old Posted Mar 2, 2006, 9:45 PM
elsonic's Avatar
elsonic elsonic is offline
Registered User
 
Join Date: Oct 2002
Location: Montréal
Posts: 5,933
Quote:
Originally Posted by -BL-
Québec, la ville canadienne comportant le plus de kilomètres d'autoroutes par habitants

http://radio-canada.ca/nouvelles/reg...omobiles.shtml

C'est à se demander s'il y a de l'espoir pour mon ancienne ville...
détruisez le spaghetti au-dessus de St-Roch et on vient d'enlever la moitié des autoroutes
__________________
signature
Reply With Quote
     
     
  #52  
Old Posted Mar 2, 2006, 10:11 PM
habsfan habsfan is offline
Daddy Likes it Dirty!
 
Join Date: May 2002
Location: The Mecca of Hockey
Posts: 11,378
Quote:
Originally Posted by malek
Bombardier is number one worldwide for a reason.
Are they really???
__________________
Montréal is the Birthplace of the N.H.L. and home to 39 stanley cups since 1893!
How much can you really know about yourself if you've never been in a fight? - Tyler Durden,
You're so money, and you don'T even know it, man! - Trent Walker
Montreal Metro: 3.666 million
Reply With Quote
     
     
  #53  
Old Posted Mar 2, 2006, 10:59 PM
malek's Avatar
malek malek is offline
BANNED
 
Join Date: Jan 2005
Location: Montréal
Posts: 8,185
Train manufacturer, yes.
Reply With Quote
     
     
  #54  
Old Posted Mar 3, 2006, 1:05 AM
MaThQc's Avatar
MaThQc MaThQc is offline
Registered User
 
Join Date: Dec 2005
Location: Paris, France
Posts: 1,734
Quote:
Originally Posted by elsonic
détruisez le spaghetti au-dessus de St-Roch et on vient d'enlever la moitié des autoroutes
Moi ça me dérangerait pas!

Si ça serait de moi :

#1 - Dufferin se pognerait au loin ou le Boulevard des Chutes, au bout du Blvd de la Capitale, donc on enleverait dufferin du centre ville jusqu'à là bas.

#2 On pourra aménagé des biens plus belles berges pis full de trucs, des parkings pour le tramway

#3 Le tramway din air, qui passera sous honoré mercier comme dans le plan, comme ça, on va réconcilié deux quartiers : Quartier Vieux-Québec--Basse-Ville et Saint-Roch et ça va incité le monde à prendre le tramway!

#4 Je garderais les trucs peinturer par exemple, genre comme méga panneau, ça ferait full top design


C bon hen?
__________________
Blogue : http://mathieu.quebecmetro.qc.ca/

Ville de Québec / Quebec City : 532,329 hab/inhab. (2001)
Région de Québec / Quebec City Area : 1,064,047 hab/inhab. (2001)
Communauté métropolitaine de Québec / Greater Quebec City Area : 717,600 hab/inhab. (2005)

Québec est un gros village. Pour vo$ campagne$, c'e$t un trè$ gro$ avantage.

Québec, ville différente, fière de sa différence, la plus ouverte sur le monde et l'immigration au Québec.
Reply With Quote
     
     
  #55  
Old Posted Mar 3, 2006, 1:08 AM
MaThQc's Avatar
MaThQc MaThQc is offline
Registered User
 
Join Date: Dec 2005
Location: Paris, France
Posts: 1,734
Fallait que j'rajoute quelque chose pour sacrer parce que je suis en (*?&?%$?%$/$%/%/?%&?*(&?&?/$&%*()&?%$&*(&?%$&*()&?%$?&* contre ma ville.

Pourquoi? Le tramway de Québec serait payé 100% par le Gouvernement du Québec et que là, on se fait chier à payé, nous utilisateurs du RTC pour des bus articulés... j'en reviens pas... prochain conseil muninipal... here i come!
__________________
Blogue : http://mathieu.quebecmetro.qc.ca/

Ville de Québec / Quebec City : 532,329 hab/inhab. (2001)
Région de Québec / Quebec City Area : 1,064,047 hab/inhab. (2001)
Communauté métropolitaine de Québec / Greater Quebec City Area : 717,600 hab/inhab. (2005)

Québec est un gros village. Pour vo$ campagne$, c'e$t un trè$ gro$ avantage.

Québec, ville différente, fière de sa différence, la plus ouverte sur le monde et l'immigration au Québec.
Reply With Quote
     
     
  #56  
Old Posted Mar 7, 2006, 5:40 AM
Kilgore Trout's Avatar
Kilgore Trout Kilgore Trout is offline
菠蘿油
 
Join Date: Jul 2001
Location: hong kong / montreal
Posts: 6,131
lots of anagram subway maps have been popping up online recently. montreal now gets its very own thanks to blogger matthew hollett. the guys over at metrodemontreal.com have come up with some anagram station names in french here, but nobody's made a french map yet.


http://www.matthewhollett.com/oughtf....php?p=060227a
__________________
¯\_(ツ)_/¯

Last edited by Kilgore Trout; Mar 7, 2006 at 5:48 AM.
Reply With Quote
     
     
  #57  
Old Posted Mar 7, 2006, 4:15 PM
Kilgore Trout's Avatar
Kilgore Trout Kilgore Trout is offline
菠蘿油
 
Join Date: Jul 2001
Location: hong kong / montreal
Posts: 6,131
the la presse journalist replied to my email about the AMT's prediction that the park avenue tram would only carry 11,500 people per day.

Quote:
Originally Posted by Bruno Bisson
M. De Wolf,

Je m'excuse d'avoir pris autant de temps pour vous répondre mais la semaine dernière, d'autres sujets ont monopolisé tout mon temps. Je suis d'accord avec vous sur le fait que les études de l'AMT sont fort suspectes. Je n'y crois pas non plus, et j'ai hâte qu'elles soient rendues publiques pour interroger l'Agence là-dessus - on ne veut pas commenter dans l'intervalle. Je crois que l'AMT minimise systématiquement les données d'affluence pour les projets qui ne lui plaisent pas. C'Est aussi ce qui est arrivé au projet de train de banlieue de Mascouche. De projet prometteur, il est aujourd'hui considéré comme un canard boîteux, parce que la mise en oeuvre d'une voie réservée pour covoitureurs dans ce même axe a, semble-t-il, réduit la demande pour un train de banlieue. On ne veut pas que les services offerts se <cannibalisent> l'un et l'autre, et on n'offre donc pas de service additionnel dans des axes déjà desservis. Je crois que dans l'esprit de l'AMT, c'est la même chose avec le tramway du Parc.

Bruno Bisson
Journaliste
La Presse
__________________
¯\_(ツ)_/¯
Reply With Quote
     
     
  #58  
Old Posted Mar 7, 2006, 4:35 PM
MTL-514 MTL-514 is offline
Registered User
 
Join Date: Sep 2003
Location: Montreal, QC, Canada
Posts: 4,613
Quote:
Originally Posted by Kilgore Trout
haha! that's brilliant!
Reply With Quote
     
     
  #59  
Old Posted Mar 8, 2006, 12:05 AM
Kilgore Trout's Avatar
Kilgore Trout Kilgore Trout is offline
菠蘿油
 
Join Date: Jul 2001
Location: hong kong / montreal
Posts: 6,131
by the way, just for the record... an articulated electric trolleybus would be just as good as a tramway. no pollution, longer lifespan than diesel bus, cheaper than diesel bus, more flexible than a tram. i still think a tramway would be ideal, but if it comes down to cost, this is what should be built instead.

here's an example from lyon.

__________________
¯\_(ツ)_/¯
Reply With Quote
     
     
  #60  
Old Posted Mar 8, 2006, 12:14 AM
graupner's Avatar
graupner graupner is offline
Headquarter: Montreal
 
Join Date: Dec 2005
Location: Montreal
Posts: 1,414
I like the tramway idea, but I simply don't think it will be built. Too much money involved for not that much.
Reply With Quote
     
     
This discussion thread continues

Use the page links to the lower-right to go to the next page for additional posts
 
 
Reply

Go Back   SkyscraperPage Forum > Regional Sections > Canada > Québec
Forum Jump


Thread Tools
Display Modes

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 1:59 PM.

     
SkyscraperPage.com - Archive - Privacy Statement - Top

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.