HomeDiagramsDatabaseMapsForum About
     

Go Back   SkyscraperPage Forum > Regional Sections > Canada


Reply

 
Thread Tools Display Modes
     
     
  #901  
Old Posted Oct 15, 2014, 2:19 AM
rousseau's Avatar
rousseau rousseau is offline
Registered Drug User
 
Join Date: Feb 2006
Location: Southern Ontario
Posts: 8,116
Quote:
Originally Posted by Acajack View Post
Ce n'est pas faux que certains Canadiens sont obsdédés par leur climat et l'hiver, par contre le cas qui nous concerne est apparemment celui de deux Français qui étaient tellement passionnés par l'hiver qu'ils sont allés vivre à Winnipeg.
I should clarify that they were offered good academic jobs in Winnipeg, which is the actual reason they ended up there. I meant "Artic" in a more metaphorical sense (as did they). They were originally enthused about the more natural and wilder possibilities of bracing Canadian winters. I haven't really spoken to them in a while, so I don't know how or if their views have changed.

By the way, they spent some vacation time in Montreal and loved it. One of them spent a half-year in Toronto working on a top secret project for the Canadian government and hated it. They also did two-year post-docs in Hamilton, and found it rather convivial, if not exciting. That's where I got to know them.
Reply With Quote
     
     
  #902  
Old Posted Oct 15, 2014, 2:35 AM
lio45 lio45 is offline
Moderator
 
Join Date: Aug 2007
Location: Quebec
Posts: 42,032
Quote:
Originally Posted by mousquet View Post
Leur façon de le dire est naïve, mais tu sais bien ce qu'ils ont voulu faire entendre. Winnipeg peut bien être très très légèrement plus au sud sur une carte du monde (et encore, j'ai dû vérifier à cause de toi), c'est carrément la Sibérie comparé à Lille. C'est l'évidence. Climat continental vs "océanique" comme on dit ici. Ce climat particulier qui caractérise l'Europe de l'ouest et donc la France en premier lieu, dû aux courants qui traversent l'Atlantique depuis le Golf du Mexique. Le Gulf Stream, comme ils disent. Ça a dû être découvert par des Anglos. La Scandinavie aussi est bizarrement plus chaude que le Canada sous les mêmes latitudes. Bizarrerie des courants marins et des masses d'air associées, si je me souviens bien. Quoique je sois bien faible en climatologie moi-même et que je ne t'apprenne probablement rien ici, mais ça fera du français à traduire pour les curieux.

Bordeaux est plus au nord que New York, mais en hiver on jurerait que c'est 2000km plus au sud.
Je n'ai jamais dit que c'était moins froid, juste que c'était plus loin de l'Arctique...

Disons que j'ai fini par devenir habitué de préciser que le Canada, je veux dire, le Canada habité, ce n'est pas le soleil de minuit du nord de la Scandinavie ou de la Carélie. J'ai croisé pas mal de Français (chez vous, pas ici... mon père est français, je suis dans l'Hexagone à l'occasion. C'est-à-dire que ceux qui sont ici, peu importe la raison, sont évidemment mieux renseignés) qui avaient l'impression que les nuits d'hiver étaient longues ici parce qu'on est très au nord... alors qu'en fait, la durée de l'ensoleillement se compare au sud de la France (Montréal est à la latitude de Milan. Donc, à mi-chemin entre Lyon et Valence environ). Les étés sont chauds, aussi. Plus que la moyenne française, sans aucun doute.

Mais... oui, je sais très bien ce qu'ils ont voulu dire. La façon exacte dont ça a été dit (être proche de l'arctique...) m'a juste fait sourire un peu, c'est tout
Reply With Quote
     
     
  #903  
Old Posted Oct 26, 2014, 3:05 AM
GreaterMontréal's Avatar
GreaterMontréal GreaterMontréal is offline
Registered User
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 4,579
Google’s North American Tech Hub Network expands to Montreal
Quote:
Today, Montreal is home to some of the most promising startups in Canada. That’s why we’re excited to announce that working with Notman House – one of Canada’s leading startup incubators – the Google for Entrepreneurs Tech Hub Network is expanding to Montreal, making it the 9th city in the network, the 2nd in Canada, and the 1st in a French-speaking community.
http://googlecanada.blogspot.ca/2014...b-network.html
Reply With Quote
     
     
  #904  
Old Posted Oct 26, 2014, 1:26 PM
kwoldtimer kwoldtimer is offline
Registered User
 
Join Date: Jan 2008
Location: La vraie capitale
Posts: 23,490
K-W welcomes Montreal to the club.

Wait! Does that mean that K-W? Nah, never mind.
Reply With Quote
     
     
  #905  
Old Posted Oct 26, 2014, 2:36 PM
Martin Mtl's Avatar
Martin Mtl Martin Mtl is offline
Registered User
 
Join Date: Feb 2002
Posts: 8,941
Quote:
Originally Posted by kwoldtimer View Post
K-W welcomes Montreal to the club.

Wait! Does that mean that K-W? Nah, never mind.
Good one though
Reply With Quote
     
     
  #906  
Old Posted Oct 26, 2014, 5:09 PM
GreaterMontréal's Avatar
GreaterMontréal GreaterMontréal is offline
Registered User
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 4,579
Quebecor buys Vision Globale
Quote:
With more than 500 employees, Vision Globale is the most important Canadian-owned company offering services related to the film and television industries.
http://affaires.lapresse.ca/economie...on-globale.php

Last edited by GreaterMontréal; Oct 26, 2014 at 5:42 PM.
Reply With Quote
     
     
  #907  
Old Posted Oct 26, 2014, 7:05 PM
kwoldtimer kwoldtimer is offline
Registered User
 
Join Date: Jan 2008
Location: La vraie capitale
Posts: 23,490
Quote:
Originally Posted by GreaterMontréal View Post
More for the Entertainment and Media thread, I think, but any concerns about over-concentration of Quebec media in Quebecor's hands?
Reply With Quote
     
     
End
 
 
Reply

Go Back   SkyscraperPage Forum > Regional Sections > Canada
Forum Jump


Thread Tools
Display Modes

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 5:40 AM.

     
SkyscraperPage.com - Archive - Privacy Statement - Top

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.